Sunday 28 October 2012

Cerita Aku (Part One)

Bulan Oktober kian mampir ke penghujungnya. Ini bulan aku. Sepatutnya banyak la cerita yang boleh aku update. Tapi tidak. Sepertinya ada yang mengganggu. Seperti ada tangan2 ghaib yang cuba menghalangku. Tetapi hari ini aku kuatkan hati dan rajinkan otot2 badan untuk menulis. Ada sesuatu yang berlaku pagi ini yang membuat aku jadi begini. Jiwa kacau.

Sebelum ini telah aku ceritakan serba sedikit akan kisah outstationku ke KL. Hurm.... selalunya bila bos suruh aku ke KL, aku memang excited. Eventhough tak confirm pon tetap aku excited. Sebab apa? Sebab masa tu ada 'dia'. Aku excited sebab aku dapat jumpa 'dia'. Tapi kali ni bila disuruh pergi, aku kelu. Dan mengeluh. Kenapa ke KL? Kenapa tak ke Penang or tempat2 lain? Aku taknak ke KL sebab aku takut aku bertembung dengan dia. *sigh*

Tapi atas arahan pihak atasan, aku gagahkan juga. Sampai di Pudu, aku dah sedih. Ini tempat kami dahulu. Tempat dia pernah ambil dan hantar aku. Tempat aku menunggu dia. Aku jadi sedih sebentar tapi tetap aku hayunkan langkah kaki. Cepat2. Ada beberapa siri pertemuan aku dengan teman karib dan rakan2 studi dahulu. Tapi ada satu yang ingin aku kongsi. Aku bertemu dengan rakan studi Diplomaku di Times Square. Kemudian, setelah 'dihalau' pekerja Papa John sebab dah habis waktu operasi, teman2ku mengajak lepak di tempat lain. Mereka bertanyakan aku jika ada mana2 tempat aku hendak pergi. Tapi, mana sajalah aku tau tentang KL ni setelah sekian lama kembali bertapa di kampung sendiri. Mereka mengajakku ke Downtown. Downtown???? Aku terkedu sebentar. Laju otakku berjalan - ada berapa banyak downtown yang ada dekat KL ni? Kawanku mengajukan kami ke Downtown Cheras. Dekat dengan tempat tinggal kawanku. Senang nak drop dia nanti, katanya. Tapi cepat2 aku tegah. NO! Situ tempat 'dia' pernah bawak aku. Mungkin malam tu dia ada di sana. Aku taknak! Lalu aku kata, kita ke Downtown Danau Kota jek. Cari apa kata mereka? Laju aku membalas, cari takoyaki yang keluar dalam JJCM.

Habis urusan kerjaku, aku ke rumah hubby. Spending time with him. Berkongsi cerita2 tentang macam2. Hal famili masing2, hal kerja aku, hal studi dia, hal teman2..

No comments:

Post a Comment