Sunday 28 October 2012

Cerita Aku (Part Three)

Seperti aku ceritakan, entri2 yang aku tulis hari ini bersangkut paut dengan apa yang terjadi pagi tadi. Dan segalanya kini membuatkan jiwaku kacau dan aku moody. Segalanya bermula bila aku buka kembali blognya. Telah aku berjanji takkan sekali kali buka blognya lagi tapi kini aku buka kembali. Apa yang aku cari? Dan apa yang aku ingini?

Aku terjumpa postingnya sebulan yang lepas. Bercerita tentang bulan September. Apa yang buat aku tersentuh adalah bila dia upload video lagu kami. Lagu aku untuk dia sebenarnya. Apa kaitan September dengan kami? Sepatutnya andai panjang jodoh kami, September lepas adalah sambutan ulangtahun aka anniversary kami yang pertama. Bulan kami berikrar atas nama cinta. Tapi apakan daya.... Yang di atas yang menentukan segalanya.

Aku ceritakan perasaan aku pada Adik. Dan rupanya dia tahu tentang post itu. Dan katanya ada post2 lain yang aku tak tahu. Tentang kami kah? Aku ingin bertanya tapi aku sedar, biar apa pun yang terjadi, ia takkan merubah apa2. Masing2 sudah punya penghidupan sendiri. Mungkin dia sudah punya seseorang sebab aku merujuk pada salah satu entrinya yang ada terselit hal tersebut.

Seperti doanya, aku turut mendoakan kebahagiaannya. Semoga dia gembira dan sihat sentiasa di bawah lindunganNYA.

Aku tinggalkan Cerita Aku dengan lagu yang pernah dia tujukan buatku. Lagu yang tak pernah walau sekali aku dengar dan mahu dengar semenjak kami putus meskipun pernah aku post lagu ni di entri yang lepas.


No comments:

Post a Comment