Friday 15 March 2013

Alhamdulillah~

ALHAMDULILLAH...
Akhirnya selamat sudah bertemu mak tiri. Dia punya heartbeat memang tak tau nak kata. Lutut semua habis goyang macam orang berlari 1000km jek. Alhamdulillah berkat hari Jumaat yang penuh barakah, DIA permudahkan segalanya. Aku kalau boleh taknak create any drama now of after I'm leaving. Biarlah segalanya berjalan secara baik. She has been so nice to me for the past 2 years. I learnt so much from her and this company. Even though sometimes her behavior irritates me but yet, dia tak pernah menghuru-harakan hidup aku. Well, aku pun kekadang annoying juge. Everyone has a dark side maaa.....

Alhamdulillah she took it positively. Takde naik2 suara or interrogate me with so many questions. Aku tau dia sedih tapi dia cover (padahal entah2 dia tak heran tapi aku yang perasan) but I like her last word, "I can't stop you from progressing". And it is perfectly correct. I have to make progress. I have to develop myself. I can't just remain at this point as it getting duller. You can increase my salary but you can't increase my experience. So for that, I have to find and open new book.

Diharapkan segalanya dipermudahkan. Haiyooo tak sanggup nak membayangkan minggu depan bila students aku start serbu bilik bila dapat tau pasal ni. Jenuh la nak menjawab 1001 soalan dorang. Belum lagi yang part marah2 and pressure aku tak bagi pergi. Sedih jugak bila kenangkan bebudak nih. Dapat ke pengganti aku nanti paham dorang macam aku? Dapat ke dorang bergelak sakan dalam kelas macam dengan aku nanti? Doa2 biarlah yang bakal menggantikan aku dapat jaga dorang baik2. Aku sayang dengan dorang. Walaupun ada yang kacang hantu... ada yang degil tahap nauzubillah. Tapi dorang rapat dengan aku. Takpe la, ada rezeki boleh berjumpa lagi. Lagipun bukan aku berpindah jauh pun. Tukar compay jek. Tapi tetap aku di bandar ni jugak. Malas nak bertukar ke tempat lain dah.

No comments:

Post a Comment