Monday 2 April 2012

Minggu Penat....

Minggu ni memang bakal menguji minda dan kesabaran. Bulan baru... cabaran baru. Huhuhu.... Start bulan ni aku dah ada kelas malam untuk 2 malam. Mengajar bebudak degree. Bestnyer kat tempat aku nih, nota tuk subjek degree dah disiapkan. Aku cuma perlu bagi lecture, assist dorang dalam siapkan assignment dan task terbaru, supervise tesis dorang. Hal2 berkaitan marking exam dan assignment aku tak terlibat. Hoyeahhh!!!!
Khamis ni lak aku ada interview kerja dengan kolej dekat KL. Specifically dekat area Damansara Utama. So, by Wednesday aku dah kena gerak gi KL (dah la Hubby Rabu dan Khamis attend MIHAS kat KLCC. Jenuh aku nak kena berindit2 bawak beg gi jumpa dia kat KLCC). Dulu aku penah cakap kat sume orang, aku taknak dan takkan keje kat KL. Aku tak suka environment sana. I hate hectic life where I have to struggle solely on road road traffic most of the time. Tapi memikirkan tanggungan aku makin bertambah, so aku kena la mencari prospek yang lebih bagus. Aku ada cuba jugak apply yang dekat2 sini tapi takde dapat respon pun. So mungkin Tuhan dah letak rezeki aku kat KL... who knows. Lagipun one of my reason aku nak kerja dekat sana sebab nak lebih dekat dengan Hubby. Kesian dia.... Hari2 merengek rindukan aku. Tambah teruk lagi bila sakit dia datang. Aku jadi risau. Maklumlah, dia sorang2 kat rumah. Makan minum tak berjaga. So, bila aku ada aku boleh jaga dia like I used to do.
Sabtu ada wat kenduri doa selamat dan makan2 celebrate besday anak sedara aku. So aku akan rushing dari Klang ke Sungkai. Hadiah tak decide lagi nak beli apa. Takpe la, nanti keluar jenjalan dengan Hubby, leh mintak pendapat dia.
Coti aku dah makin sikit. Minggu ni saja ambik 3 hari. Lepas tuh nanti nak gi Singapore mid April, coti lagik. Arghhhhh........ bila pikir2 stress la jugak. Huhuhuhuh

*Malas pikir. Sambung tengok kartun lagi best.*

No comments:

Post a Comment