Friday 30 November 2012

Lagenda Budak Syaiton 2

"Jangan pernah berhenti hidup kerana takutkan mati
(Katerina, LBSII)

Semalam pegi tengok wayang. Date dengan besfren sendiri sebab yang lain semua taknak tengok. Aku sebenarnya kepingin nak tengok Rise of the Guardian tapi takde sapa nak diajak buat teman. *hampa* So bila besfrenku ajak tengok LBS2, hurm.. layankan je la. Janji tengok wayang. So overall, lepas layan cerita ni pada aku biasa2 jek. Aku sebenarnya masih ralat dengan LBS1. Tambahan pula, after 3rd book, aku dah tak follow. So, aku tak tau 'Katerina' versi novel. Jadi aku just sit back and relax layankan je ceritanya. Macam aku cakap tadi, keseluruhan cerita pada aku so-so jek. Scenery memang cantik la. Tapi pada aku, takde impak. Cuma part yang paling tak boleh dilupakan ialah part watak antogonis was caught red handed sedang berkinky "BDSM" sambil memakai leather suit dan memegang cemeti bersama seorang gebeg cina yang langsung tak sesuai. Owh.... I'm sooooooooooooooooo not expecting that!!!! Hohohohoh

Soundtrack kali  ni, sung by Ning Baizura. Sedap..... Selalunya aku tak berapa berkenan dengan suara Ning ni. Entahlah, not my cup of tea maybe. Tapi kali ni, memang sedih la dengar. Mendayu2. Dan tak over.

Apa2 pun, part ni memang betul2 legend. Super original and pure punya emotion. Superb! Orang yang takde perasaan je yang takde rasa apa2 bila tengok part ni. 

No comments:

Post a Comment