Thursday 8 November 2012

Nyut Nyut Kepalaku Berdenyut...

Macam haram je tajuk. Penuh kelucahan. Muahahahah... Semalam the whole day aku berada dalam keadaan tak selesa. Sebabnya my long lost 'companion' came to pay 'visit'. Inchey migrain. Bangun pagi tuh dah terasa denyut2 kepala. Rasa macam nak MC pon ada tapi memikirkan ada workshop dengan budak2 dan kalau nak cancel pun last minit, aku gagahkan jugak la. Actually, that morning belum terasa sakit sangat. Rasa mencucuk2 jek. So boleh la nak bangun dan buat kerja. Tapi sedikit emo la. Nyaris2 gak aku nak baling kasut dekat student pasal loyar buruk dengan aku.

The whole day in office, aku tak buat kerja sangat. Sebab most of the time ada students yang datang nak discuss pasal assignment. Petang pulak ada student degree bawah supervision aku datang nak discuss pasal tesis dia. Bila dah mula discussion tuh yang migrain aku start menjadi liar. Mungkin sebab aku sakit kepala bila banyak benda kena clarify and explain dengan dia. Dia pening, aku pun pening. Ni first time aku supervise untuk tesis. So aku tak sure macamana the system works here. Aku datang dari different school of thoughts. My school, everything is very detail. Sebab tuh aku jadi fussy juga bila my student tunjuk proposal dia. Dan dia jadi tergamam dengan soalan2 maut aku dan explanation aku. Tapi nak buat macamana, kang module leader yang mark tesis dia kata aku tak guide betul2. Nama aku jugak yang buruk.

So aku spend dekat 2jam pung-pang2 bercerita dengan dia. Habis tuh, terus balik rumah. Sampai rumah, mandi, telan ubat terus tido. Sebelum aku hanyut, SMS Adik dulu tanya pukul berapa 'penerbangan' dia. Lepas berbasa basi sikit, terus aku hanyut. Mujur dah bagitau Hubby aku sakit kepala, so takde la dia contact.

Sebenarnya, dah lama migrain ni tak datang. Last kena masa studi dulu kot. Masa tengah sebok siapkan tesis la. Agh... tesis lagi. Apakah hubungan aku dan tesis takde signifikan? Asyik migrain jek. Camno kalo nak sambung PhD nanti????

No comments:

Post a Comment