Friday 11 May 2012

Menjauh Diri

Semalam aku tersentap. Sangat tersentap sebenarnya. Aku terpikir, apakah aku dikelilingi oleh orang yang tak memahami aku? Sukarkah memahami seorang aku? Aku memang sedih giler. Aku sedar kekadang aku babas mulut. Tapi aku bergurau kasar dengan orang yang rapat dengan aku jek. Orang yang aku rasa dah cukup kenal aku luar dan dalam. Tambah2 lagi orang2 tersebut adalah mereka yang aku pernah bersama2 mengharungi suka duka. Tapi mungkin salahku sendiri yang tak reti menjaga perasaan dan sensitiviti orang. Hari tuh Hubby kecik hati dengan kata2 aku. Semalam ada yang kecik hati dengan tulisanku. Sedangkan niat aku tak lebih dari sekadar nak bergurau. Entahlah.... mungkin aku dah patut buang perangai kebudak2an aku nih. Aku kena jadi serius. Which I don't like at all. Aku taknak serius. Semua orang kata aku garang bila aku serius. Aku nampak menakutkan. Fine, mungkin itu yang terbaik untuk aku. Dan semua orang.

No comments:

Post a Comment