Monday 28 May 2012

Secret Admire


Bulan tolong katakan
Bintang bantu bisikkan
Kepada dirinya
Kalau aku mau 
Jadi kekasihnya

Selalu kita dengar pasal secret admire nih. Tiap2 orang mesti ada sorang yang kita minat dalam diam. Aku pun tak terkecuali. Aku ada sorang yang aku minat. Pada aku, si dia tak lebih sebagai penarik atau pemangkin semangat aku. 
Dulu, masa aku Diploma, aku penah minat kat sorang nih. Minat yang sungguh2. Setiap kali nampak dia memang aku cair. Jantung aku jadi berdegup sejuta kali ganda laju. Aku selalu perhatikan dia. Dan selalu tercari2 kot2 dia ada berhampiran aku. Antara kami memang tak pernah bertegur sapa. Kami berlainan fakulti. Plus, dia senior aku satu semester (tapi kami sebaya). Kawan2 aku tau aku sukakan dia. Kadang2 dorang mengeji2 gak dia. Terutamanya cara dia makan. Kata dorang, nampak pelahap dan tak beradap sebab dia angkat sebelah kaki atas kerusi sambil makan. Mentang2 lah kami ni belajar pasal etiquette, kemain kawan2 aku mengondem. Tapi aku wat dek jek. Hati dah suka maa... semua pun nampak elok. There was one incident I.. I can't recall what is it, aku confront to him. Masa tu, aku belikan dia baju. Gila apa aku masa tuh belikan dia baju pun aku tak tahu. So aku pass kat kawan aku yang kenal dia. (Dan kawan aku ni jugak yang jadi informer aku pasal dia). So he help me pass it to him. Dan aku tak ingat, few days later aku ajak kawan aku teman aku jumpa dia. And finally, kami bertentang empat mata. Gila takut tol aku masa tuh. Mamat tuh pun aku tau dia pun cuak sebab muka dia merah. Asyik gelak2 macam nak kaver malu. A very short meeting. And that's the first and the last meeting. Aku jadi malu nak berselisih dengan dia. Kalau nampak dia, sebatu aku dah lari. Ni dalam dok teringat dia, aku stalked FB dia. Selamat dia guna full nama dia. So dapat la cari. Hahahahah... So tadi aku ternampak satu folder gambar. BELIAU DAH KAWEN!!!!!!!!!!!! Sedih campur terkejut tapi ku sangat gembira. Good for him. Wish him all the very best in his future. 
Sambung lagi... masa aku final year, aku dok luar. Duduk la kat rumah pangsa kos rendah 4 tingkat yang pada aku sangat strategik. Dekat dengan segala2 - kedai runcit, cyber cafe, kedai makan, 7e dan lain2. Semuanya kat bawah umah. Tak payah mandi pun selalu tuh. Cuci muka, gosok gigi, done. Hahahah.. Kitaorang masa tuh tinggal kat tinggal 3. Dan aku minat kat sorang junior nih tinggal kat tingkat 1. Dia selalu pakai kasut jenama Timberland warna kelabu. Aku sampai sudah tak tahu nama dia. Tapi aku panggil dia sebagai 'Budin'. Entah kenapa dalam banyak2 nama aku pilih nama tuh. Aku selalu mengintip dia di balik tingkap bilik aku tengok dia warm up enjin motor sebelum pergi kelas. Huhuhuh... Tuh je la kenangan aku dengan dia. Tak banyak pon tak macam kenangan aku dengan inchey BD. 
Masuk degree, sekali lagi aku teradmire kat seseorang. Masa 1st day registration, aku terpandang this fella. Yolah, berdiri beratur panjang2 mestilah boring. So, I need distraction. And my distraction is him. Hikhik... Aku tengok2 la dia. Aku rasa he noticed that I'm staring at him. Tapi pada aku, biap pi la. Bukannya aku dengan dia satu course pon. Seramai2 umat nak register nih, so, kebarangkalian aku jumpa dia lepas ni adalah dalam 100:1. Tuhan Maha Besar, rupa2nya nak jadi cerita dia satu fakulti dengan aku. Selamat bukan satu course. Macamana aku boleh tahu? 2nd week of the semester, di pagi hari sedang aku breakfast dengan kawan2 kat kafe fakulti, sekonyong2 beliau lalu dengan uniformnya. Mujur tak tersembur makanan dalam mulut aku. Aduhai... keciknya dunia. Dah la tuh, aku dapat tahu kami tinggal dalam kawasan yang sama. Tapi berlainan blok. Aku memanggilnya "Leman". Hahahaha.. Again... nama kekampungan sangat aku bagi untuk insan kacak bergaya seperti beliau. Hukhuk... So sedikit demi sedikit aku dapat informasi tentang beliau. Nama dia, orang mana, akaun FB, sampailah dia berkawan rapat dengan sorang member kami time diploma dulu. Luruh hatiku sekejap. Tapi takpe lah, itu jodoh dia. Ku redha.. Hukhukhuk
Tapi pendek kata, dalam soal hubungan, aku bukan jenis yang straight to the point. Sesuka mana pun orang tuh pada aku, aku takkan bagitau. Aku takut pada rejection. Luaran, aku nampak macam berani. Tapi sebenarnya, hatiku sangat kecil molek. Kalau orang tuh tak start, sampai ke sudah la aku akan memendam rasa.  
  

No comments:

Post a Comment