Wednesday 7 March 2012

Apa Dah Jadi????

Aku tak tahu kenapa dua tiga menjak nih kesihatan aku merosot. Or tak menentu. In previous weeks, aku selalu demam malam. This week dah ok sikit. Alhamdulillah. Tapi last Monday, I had diarrhea sampai aku terpaksa ambik MC. Teguk air teh kelat pon macam masih tak jalan jugak. Lepas tuh, keesokannya aku jadi kembung perut. Makan tapi still kembung. Masuk angin. So aku pun keluarlah mencari segala roti, susu coklat dan vitagen (ada orang sejes aku minum yakult tapi aku tengok yakult ada perisa ori jek. Takut lak aku muntah nanti. So beli la vitagen yang beperisa oren huhuhu) sebab nak bagi perut tuh berat. Malamnya balik keje, aku demam sampai masa mandi, buat kali pertama dalam hidup aku, aku menggigil yang teramat sangat. Selalu kalau aku demam, aku boleh jer mandi macam biasa (walaupun durationnya pendek sikit). Tapi ini baru terkena sikit rasa macam mandi air batu. Tak pernah aku kena sampai macam ni. Dengan perut yang rasa tak selesa lagi. Haisy..... Dugaan betol. So lepas mandi, aku pun berbaju lengan panjang, seluar panjang dan siap berstokin. Dah macam orang lepas pantang pon ada. Jalan pun pelan2 jek sebab sengal2 tulang. Lepas makan, makan ubat, aku berebah. Adik mesej. Sorry, dik. Wrong timing. Tak larat nak reply or call. Lepas tuh tak lama, hubby call. Dengar jek aku demam terus dia berceramah panjang. Suruh aku tanggalkan semua pakaian, gi basahkan badan, makan ubat dan macam2. Tetiba aku jadi rindu sangat2 kat dia bila aku sakit macamni. Sebabnye, he's the one that will do everything. Mandikan aku, suapkan makanan, urutkan badan. Dia memang betul2 pamperedkan aku. Sama macam yang aku buat bila dia sakit. So aku pun buat macam yang dia suruh. Alhamdulillah.. pelan2 terasa berbahang balik badan aku. Tapi jadi kes lain pulak. Dalaman aku still rasa sejuk. Tapi luaran aku panas. Aku prefer berselimut tapi aku tau, it makes me more comfort. Aku patotnya lawan. So berguling guntang la aku dengan hanya berseluar pendek. Memandangkan aku dah tido kejap sebelum tuh, so aku dah susah nak tido lepas tuh. Memang kebelakangan ni aku memang susah nak tido. Tengah2 malam aku akan terjaga. Although aku dah tukar fengshui bilik pon tetap aku tak leh tido. So now I'm really depressed!!!! What's on earth is happening to me???

No comments:

Post a Comment