Thursday 8 March 2012

Selamat Hari Wanita

Aku tak tahu pun hari ni Hari Wanita. Aku tahu pun masa aku tengah drive ke tempat kerja dan dalam radio sibok bercerita pasal hari wanita. Wanita pada aku adalah insan hebat. Kita anggap mereka lemah tapi sebenarnya dorang lagi kuat dari lelaki. Wanita terhebat pada aku semestinya emakku yang tersayang. Wanita yang aku tak boleh hidup tanpanya. I LOVE YOU SO MUCH, MUM! You are my hero. Superhero!!

Aduhai mahkota hati
Pada saat pintu kelahiran dibukakan
Kaulah yang memberi sinar
Pada detik tangisan yang berkumandang
Dan di situ kau dianugerahkan pahala para syuhadah
Duhai mahkota hati
Kau jualah yang mencorakkan
Warna putih hayat kami
Tanganmu yang menghayun buaian
Menitipkan semangat juang untuk menggoncang dunia
Terimalah kata kasih kami
Sebagai tanda kesyukuran
Pada setiap irama derap tumit kakimu
Ketika melagukan kecekalan
Pada setiap tutur bicaramu
Ketika menjeritkan ketabahan
Tanpa gagal mengekalkan kurnia
Syurga di bawah telapak kakimu
Terima kasih mahkota hati
Kau milik anak dunia
Kata kasihmu
Tumpah pada semua
Rosminah Mohd Tahir




No comments:

Post a Comment