Saturday 31 March 2012

Pemboros

Aku sedar.. aku sebenarnya sangat boros. Aku boleh ajar orang macamana untuk berjimat tapi sebenarnya aku sendiri pemboros. Aku bukan kaki shopping sebenarnya tapi bila aku dah mula shopping, aku jadi tak ingat dunia. Heheheh..... Dah macam aku ni ada multiple personality plak. Aku akan jadi shopaholic bila emosi aku terganggu. Contohnya, masa aku kerja as customer service consultant dulu aku kena marah dengan customer sampai mood aku terus down, balik kerja aku terus pegi shopping complex dekat dengan tempat aku kerja. Nak dijadikan cerita, gaji baru masuk. Terus aku nyoping. Tapi bukan beli banyak barang pon. Aku beli perfume yang sampai skang aku still guna (ni dah botol yang ke-4). Memula regert la sebab harga dia pon dekat RM300++ satu set tapi sebenarnya it's worth it. Aku dapat macam2 sebab masa tuh perfume tuh blom famous lagi. Aku among the earliest yang guna. So macam2 merchandise aku dapat termasuk beg.

Kelmarin, ada shopping complex baru bukak dekat tempat aku. I missed the first day sebab kena pegi camping. Tapi petang semalam, sampai je rumah, makan2, kemas2 barang... terus aku shoot ke sana. Masa tuh baru pukul 3lebih. So jalan tak jem lagik.  Masuk je shopping complex tuh, aku pun mulakan la operasi. Penat tawaf satu building, aku berhasil beli beg, baju kerja, tie dan seluar pendek. Lepas tuh masuk Watson beli barang2 toiletries. Dan kemudian, masuk kedai Jepun beli benda2 yang 'sedikit berfaedah'. Tapi aku sedih, kedai Jepun tuh tak banyak jual produk Lilo & Stitch. Best lagi kedai Jepun yang aku selalu pergi tuh. Huhuhuhu..... Dan sebenarnya, tujuan utama aku ke shopping complex tuh adalah sebab nak beli baju kemeja kasual kat Cotton On. Tapi sedih... dorang belum boleh terima kad kredit. Hampaaaa...

Overall, aku dah banyak menyoping sebanarnya dalam bulan ni saja. Jenuh aku nak kena saving balik. Tapi takpe la, bila aku shoping, aku jadi relax. Aku tak pikir pape. Lagipun lepas ni, nak tutup buku dah. Dah cukup barang keperluan yang aku nak beli (kecuali netbook baru, printer dan smartphone).

No comments:

Post a Comment