Monday 12 March 2012

Kokoro No Tomo

Ai wa itsumo rarabai tabi ni tsukareta toki
Tada kokoro no tomo to watashi o yonde
(Love is always a lullaby when you become tired of the journey
 With the friend in your heart call me
)
Anata kara kurishimi o ubaeta sono toki
Watashi nimo ikiteyuku yuuki nga waite kuru
(When I stole the pain from you, that time  the courage to live flowed inside of me too)
Anata to deau made wa kodoku na sasurai-bito
Sono te no nukumori o kanji sasete
(Until I met you I was a lonely "sasurai-bito"*
Let me feel the warmth in your hand)
 

Cintamu terbayang selalu
Hingga waktu tidurku
Saat kau menyebut namaku
Kau memanggilku sayang

Ketika cinta semakin dalam
Segalanya pun berubah
Kenangan indah tak terlupakan
Menjadikan suatu pertanda

Kau buka pintu hatiku
Dalam kesepianku kau beri
Sentuhan tulus cinta darimu
Hapus air mataku

Cintamu terbayang selalu
Sebuah perjalanan yang panjang
Saat kau menyebut namaku
Kau memanggilku sayang
Lagu ni used to be my favorite song sebab aku pernah dedikasikan lagu ni khusus buat H. Lagu nih aku bagi pada dia tanda perasaan aku padanya. Dan lagu nih jugaklah menjadi ringtone kalau setiap kali terima panggilan dari dia. Tapi bila berakhir hubungan aku dengan dia, maka lagu nih aku simpan rapi dalam kotak kenangan aku. Yelah, ia seperti sebuah record luka yang akan buat aku bersedih tatkala terkenangkannya. Yang buat aku tetiba teringat lagu ni adalah tadi waktu aku tengah makan malam sambil menonton tv, abah bukak channel Astro Indo-Pek. Keluarlah siaran cerita Opera Van Java. Dalam siri ini, akan ada selingan muzik gamelan dan nyanyian lagu2 dari artis gamelannya. So sedang aku makan, masuklah part dorang menyanyi. Aku layankan saja. Mula2 aku tak dapat tangkap lagu apa sebab bunyi gamelannya kuat sangat dan rentaknya sedikit seperti rentak jaipong. Masuk penyanyi kedua aku dah mula dapat tangkap liriknya. Dan terus aku terpempan! Ini lagu ITU! Hati aku meronta2.. kenapa mesti lagu ini??? Popular sangatkah lagu ini di sana?? Aku tau la memang ada versi duet dengan penyanyi Indonesia macam yang versi favorite aku ni tapi aku tak expect sampai sepopular itu??????!!!!!!! Kerapkali ada saja perkara2 yang akan buat aku teringat pada dia. Urgh! Tak suka la.............

No comments:

Post a Comment