Tuesday 6 March 2012

Korea oh Korea


I hear the love song 
Through the passing wind 
The song about my love 
Telling me goodbye 
My heart is beating 
I will not cry anymore 
Parting hurts me so 
Eventhough you leave me 
I will give you my love 
I don’t remember 
But I don’t forget 
Longing after sadness 
Time goes by 
Stay with me like you did 
I will not cry anymore 
Parting hurts me so 
Even though you leave 
I will give you my love 
I don’t remember 
Time goes by.. 


The door is opening, you come in
I knew at first sight that you were mine
Your face that shone as you came toward me
Is so beautiful it can make me blind

I don't know why but it's not strange
But my heart is fluttering
You took all of my heart

I want to tell you carefully
I want to be brave
Can I love you from today?
It's the first time
I don't want to lose this obvious feeling
I think love is going to come
I'll give you only good things

I don't know why but it's not strange
But my heart is fluttering
You took all of my heart

I endured a lot of goodbyes and a lot of tears
So it's a little late, but I think I finally met you
Can I love this person that's sitting in front of me?
I'll confess to you with my pounding heart

Can I love you?


Aku bukan kaki cerita telenovela, soap opera or any drama series. Rasanya paling aku addict skang pun juz sekadar German's soap opera Verbetine Liebe (Forbidden Love). Tuh pun tang part Chrolli jek. So, sekali tengok kat utube dalam 10 - 15minit jek. Takde la lama sangat nak nonton walaupun aku follow cite nih dah hampir setahun.

Dulu dalam tahun 2001 - 2002 kalo xsilap, memang masa tuh tengah famous telenovela Korea. Antara yang paling famous is Winter Sonata. Abis sume makcik2 kakak2 pakat melalak tengok cite tuh. Aku tak follow pon. Sebab malas aku nak tengok cite yang sedih2 nih. Then followed by Autumn in My Heart. Pun aku tak follow tapi pernah tengok kekadang sebab ada Wonbin (hensemnye beliau........). Tapi aku kenal beliau sebelum Autumn in My Heart lagi. Dia pernah berlakon dalam citer Ads-Maniac kalo tak silap tajuk dia. Cite pasal a group of advertising students and how they survive in that course by pulling out creative ideas. Memang brilliant giler!! 

Lepas citer Autumn in My Heart tuh, berduyun2 la cite Korea yang tv dok tayang. Sama hebat dengan telenovela Indon. Ada few series yang aku tengok especially bila Jang Nara berlakon macam The Successful Story of A Bright Girl dan My Love Patzi. Oh God.. she's super cute!!!

Kemunculan cerita Sassy Girl Chun Hyang memang aku wat gila sekejap. Cerita dia memang super best. Lagu pun sedap2. Rasanya inilah satu2nya cite Korea yang aku follow every episodes tapi sendu sebab last episod tak dapat tengok sebab dah balik hostel. Tapi aku berjaya membeli DVDnya kini dan dapat tengok bila2 mau. Hahahah

Selain Sassy Girl Chun Hyang, aku jatuh cinta dengan cerita Lovers in Paris. Masa aku start follow, kawan aku kata citer tuh dah banyak kali tayang kat Astro. Oooo.... mana aku tau. So aku pun mula la follow citer tuh. Walaupun kekadang terpaksa bangun tengah2 malam pukul 1lebih nak tengok ulangan citer tuh sebab time siang, tv diconquer housemates. Ketawa dan menangis la aku sensorang di tengah2 malam depan tv macam orang gila.

Pendek kata, aku masih terbayang2 citer nih. Dan berjaya jugak beli DVD nih (versi pirates). So bila2 aku rindu, aku akan tengok. Lalalalalalalalalala bestnye.... huhuhuhu


No comments:

Post a Comment