Monday 13 February 2012

Apakah?????

Dah tiga malam berturut2 lenaku diganggu oleh mimpi yang serupa. Bukan mimpi yang serupa pun sebenarnya tapi oleh susuk rupa yang sama. Ya, mimpiku tentang dia. H! Aku tak paham kenapa dia masih hadir dalam mimpi2 aku? Orang kata kalau kita mimpikan seseorang tu maknanya kita rindukan dia. Huh... nonsense! aku dah taknak kenang apa2 pasal dia. Dia rindukan aku????? Lagi ridiculous!!! Dia sendiri tengah happy dengan life dia sekarang. So what is the mean of these dreams?? Yang aku paling tak paham adalah mimpi aku pagi ni... Dalam mimpi tu aku digesa aka dipaksa untuk buka dan tengok blog dia. Aku taknak tapi dipaksa. Dan bila aku cuba buka, macam2 halangan... internet connection slow la.... hape la.... sampai ke sudah aku langsung tak leh nak view...

Aku tak paham dan sebenarnya aku taknak paham apa maksud mimpi nih. Bunyi macam aku nih kejam sangat sampai benci dia sebegitu sekali tapi the fact is aku kena kuatkan hati sendiri. Kena survive. So, apa yang aku boleh katakan pada dia....

1. Kalau dia tak sehat, semoga ALLAH sembuhkan penyakitnya
2. Kalau dia dalam kesusahan, semoga ALLAH permudahkan segala urusannya
3. Kalau dia ditimpa bencana, semoga ALLAH lindungi dia
4. Kalau dia bersedih, semoga ALLAH ringankan kesedihan dia
Dan...
5. Kalau dia sedang bergembira, semoga dia tak lupa pada Penciptanya

Apa2 pun, aku mengharapkan dan mendoakan agar dia sentiasa berbahagia dan gembira dengan apa juga yang dia lakukan. Bukan begini yang kami berdua harapkan (jadi dua insan yang terasing) aku taknak mati dalam keadaan membenci. Lebih baik aku bawa diri dan berdiam dalam dunia sepi aku sendiri. Lagipun, aku dah punya segalanya kini. Takde yang terkurang pun nikmatNYA. 

No comments:

Post a Comment