Saturday 11 February 2012

Permenant Head Damage

Siang tadi F call... bagitau dia dapat offer letter sambung PhD. Alhamdulillah. So happy to hear that from him. Kesian dia. Perjalanan hidup dia bukan mudah. Banyak sangat cabaran. Eventhough antara kami dah takde ikatan cinta tapi kami tetap adik beradik. Dia abang aku dan aku adik dia. Parents kami masing2 dah anggap masing2 macam anak senduiri (lebih kepada mdenantu pilihan sebenarnya).

Eh.. dah melalut plak! Ok, kami pernah bercadang nak sambung ke peringkat lebih tinggi iaitu PhD. Sama2 masuk uni yang sama dan mengulangi saat masa Master dulu. Happy jek sebab just belajar, siapkan research, exam, pegi holiday, joli2 dengan member2. Tuh jek kehidupan aku.

Dulu aku janji dengan mak aku nak belajar sekurang2nya sampai Master. Yes, I did! Now I yawn for more. Aku nak sambung PhD. Tambah2 pekerjaan aku memang memerlukan aku pertingkatkan lagi tahap education aku.

Aku sebenarnya kalau boleh taknak kerja. Nak studi jek. Taknak kerja langsung. Masa studi nih la paling happening giler. Tak payah nak serabutkan kepala nak pikir pasal cari duit ke apa ke... Paling sakit pala pun masa exam jek. Tapi aku tak pernah nak ambik serius pasal exam. Buat setakat yang termampu. Macam lecturer aku cakap, 'i don't believe in grades'. Yelah.. yang aku tengok yang jenis top scorer nih teori je teror. Tapi mai tang praktikal haprak. Tapi tak semua la.

Ahhh aku dah meraban banyak nih. Tapi seriusly, aku rindu nak belajar balik. Rindu nak dudok dalam kelas lepas tuh main pas2 note. Huhuhuh.... Haisy... bila la nak dapat peluang sambung belajar nih??!!

No comments:

Post a Comment