Friday 24 February 2012

Egokah Aku

Ku tak pernah merasa
Gundah di hatiku, Ketika denganmu
Saat kau, Kau belai rambutku
Kau temani aku, Kau basuh lukaku

Kini semua berlalu
Karena engkau tak memilihku

Salahkah aku mencintaimu
Walau kutahu ku tak di hatimu
Egokah aku memilikimu
Walau kutahu kau tak memilihku
Kuharap Tuhan cabut nyawamu
Agar tak ada yang milikimu

Sadarkah kini ku tak rela
Iman ku telah sirna
Mimpiku tak nyata

Kini semua berlalu
Karena engkau tak memilihku

Salahkah aku mencintaimu
Walau kutahu ku tak di hatimu
Egokah aku memilikimu
Walau kutahu kau tak memilihku
Kuharap Tuhan cabut nyawamu
Agar tak ada yang milikimu
Kuharap Tuhan cabut nyawamu
Agar tak ada yang milikimu


Sepanjang aku hidup, ada tiga lagu jek yang paling minat gila2 yang aku boleh dengar nonstop for the rest of my life. First, lagu It's All Coming Back To Me oleh Celine Dion. Second, The Actor by Michael Learns To Rock (MLTR) dan last sekali lagu ni, Egokah Aku oleh Wali. Seingat2 aku, walaupun aku hantu or die-hard-fan Sheila On Seven, tapi lagu betul2 captured my attention. Melodi dia dengan lirik memang betol2 berhantu. Bayangkan masa first time dengar boleh terus meleleh airmata. Tengok VC dia lagi la...... Memang terbaekkkkkkkkkk la Wali nih. Padahal sebenarnya aku tengah cari lagu lain yang kawan aku minta. Tup tup boleh terlayan lagu nih dekat 3hari 3malam. Sampai mintak nyawa jugak la telinga aku asyik kena dengar lagu nih. Lagu nih kalo ikotkan, lagu orang takde iman. Lagu seorang psychotic. Tapi nak kata apa, cinta itu buta dan kekadang ia buat kita hilang pertimbangan. Kekadang aku terasa gak macam ni. Rasa sakit macamana orang dalam lagu ni rasa. Sampai hampir2 nak terkeluar jugak la apa lagu nih doakan. Tapi mujur iman aku kuat. Tak baik doa bukan2 kat orang. So, aku ikut apa yang Kiai Rais dalam Negeri Lima Negara cakap, ikhlaskan apa pon yang berlaku. Dan bak kata Dr Seuss, jangan menangisi bila ia telah berakhir tapi senyum kerana ia telah terjadi. Walopon kekadang rasa nak hantuk kepala Dr Seuss tuh sebab it's easier said than done tapi semuanya bergantung pada diri sendiri. Mau atau tidak. Tuh jek. Huhuhuhuh  

No comments:

Post a Comment