Wednesday 25 January 2012

Aku Maafkan Kamu

Inilah hukum karma...
Saat musim berpisah mampir ke jendela hatiku
Tiada daya aku mampu menghalang
Sedang aku lihat kasihku melangkah pergi
Segala rindu dan cinta ini terhenti pada satu peleraian
Meninggalkan kenangan yang penuh dengan senyum tawamu

Aku masih di sini
Termangu melihat alam sekeliling yang terasa mati
Kosong...
Sunyi...
Apa bisa aku kecap hari esok seperti mana semalam sewaktu bersamamu?

Ada waktu aku memaki diri ini yang begitu lancang mengucap perpisahan
Ada waktu aku caci diri ini yang terlalu agul mohon kesempurnaan

Hati ini masih padamu
Cinta ini masih untukmu
Sayang ini tercipta untukmu
Lalu ke mana harus aku campakkan semua ini?

Aku dongak ke langit
Memohon cebis cebis kekuatan
Minta aku diberi ketenangan
Berdoa agar aku masih aku

Sayang
Seluruh perasaan ini aku himpun
Dan aku simpan dalam lubuk hati yang paling dalam
Agar bisa ia memberiku kekuatan
Untuk aku terus langsungkan perjalanan ini
Hidup masih aku mahu
Makan masih aku perlu
Biar ada jadam yang tersangkut di kerongkongku
Tiada sedetik aku membenci
Maafkan aku sebagaimana aku maafkan kamu
Ikhlaskan segalanya demi kenangan yang pernah kita cipta bersama...

No comments:

Post a Comment