Monday 30 January 2012

Penakut...


Tak semua kau rancang akan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja
Ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil
Untuk engkau bertanya jika ku mencintaimu juga
Tidak adil tidak adil baginya
Kau tak pernah cuba memahami aku
Cinta kau ucap tak pernah engkau tunjuk
Dan bila tiba saat ku kehilangan
Beban yang tak pernah cuba kau ringankan
Kau bukan milikku
Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku

AAAAARRRGGHHHHHHH!!!!!! Nape Yuna kalahhhhhhhhh???????? "Ini tidak adil... tidak adil..." Tapi sebenarnya lagu nih betul2 menggambarkan keadaan aku. Kalau sebut pasal rindu, memang la rindu. Tapi rindu tuh dah tak bermakna. Rindu pada yang bukan milikku. Nak buat apa? HAHAHAHAHA *Adik kompom marah aku*

Terpempan aku sekejap bila diinform pasal status dia. Hurm.... no comment. Aku takut kalau makin banyak aku komen, makin melalut otak aku menjajar-jajar berpikir. Kang in the end... sentappppp!!! Hahahaha Aku tengah dalam proses recovery. Sedang nak menguatkan diri. Jangan mudah tunduk pada emosi sendiri.

The sweetness of love comes with package - pain. Ada masa yang pahit itu indah tapi selalunya ia memang menyakitkan. Take it or leave it. In my case, the pain still boleh jadi ubat. Yang pahit boleh jadi manis tapi yang penting kena ada kejujuran. Kena ada komunikasi. Seteruk mana pun sesuatu masalah tapi jika ada komunikasi, pasti ada jalan penyelesaian.

Aku mungkin penakut. Takut bayang2 sendiri. Takut menaruh harapan. Jadi better aku jadi realistik. Live life to the fullest. So that aku tak perlu kenang apa2 yang takde kaitan denganku. Apa yang dah berlalu biarkan berlalu. Cari redha Tuhan demi kebahagiaan dunia akhirat.

No comments:

Post a Comment