Monday 23 January 2012

Tanda Kasih

Wahhhhhhhh title tak menahan... Huhuhuh tapi aku takde idea nak letak apa. Hahahah

Hari ni aku tinggal sorang2 kat rumah. Famili aku balik kampung sebab ada kenduri kahwin. Ada parents aku ajak tapi aku taknak pergi. First sebab aku malas. Kompom2 akan jem atas highway. Second, if possible aku nak spend time dengan si dia. Heheheh

Dia selalu cakap, favorite food dia spageti. Dia pernah request minta aku masak spageti dengan meatball. Bukan aku taknak masak tapi dekat rumah dia susah nak masak. Al maklumlah rumah bujang, apa je la yang ada. Nak masak dari rumah and then bawak pergi jumpa dia, pun renyah jugak. So aku decide bila2 kalau dia balik sini aku nak masakkan.

Ni second time aku masakkan untuk dia. First time masa dia datang rumah aku celebrate birthday aku. Malam tuh hujan. Plan nak ke hotspring tak jadi. Dan dia pun tak sehat. So aku masakkan lauk favorite dia - ikan rebus. Tapi aku masak style yang dia tak pernah rasa - masak lemak cili api. Happy giler aku sebab walaupun dalam tak sehat tuh, bertambah2 dia makan. Dan dia selalu puji bila dia teringat lauk yang aku masak tuh. *SANGAT BANGGA!!!*

So here comes yesterday. Aku masakkan dia spageti and meatball. Aku takde la pandai sangat masak. Especially western food. Tapi sebab aku pernah tengok dan baca, Dan pernah try sebelum nih. So aku tau la sikit2. Aku mesej dia bagitau yang aku masak spageti dan ajak dia ke rumah tengahari tuh. Tapi dia kena babysit anak sedara dia. He'll try his best to make it on the afternoon. Okey, I'm fine with it. Paham la keadaan dia. Yelah, bukan selalu dia dapat balik kampung.

Petang tuh dia mesej, telling me he can't make it that afternoon and try to come in the evening. Sedikit kecewa sebab aku tau malam tuh dia ada kenduri. Tak tau la dia boleh escape ke tak. Dia pon ada mengadu malas nak pergi. Huhuhuh

Aku pun takde la berharap sangat yang dia akan datang malam tuh. Kang berharap sangat kang tapi dia tak jadi datang, aku yang sentap. So, aku wat relax jek. Layan citer kartun Despicable Me (gilee comel makhluk kuning tuh!!! Mana nak cari erk? Nak beli.. huhuhu)

So dalam pukul 9 dia mesej yang dia dah nak gerak. Choih... terus aku merias diri. Hohoho Ala, just freshen up je la. Dalam 9.30 dia sampai. Kami layan tengok RM1000000 Money Drop dulu sambil selang seli tengok Bedah Tong Gas. Tapi best tengok dengan dia rancangan Money Drop sebab dia yang terlebih excited. Menceceh mulut dia bising marahkan peserta2 dalam tuh. Hahahah So cute geh!

Habis rancangan Money Drop tuh aku panaskan spageti. Yelah, dah pukul 10. Takkan nak makan lewat2 sangat. So aku pon prepare la spageti. Dia pon sebenarnya kenyang lagi sebab lunch lewat tadi. I served him the spageti. He likes it! YIPPIEEEEEEE!!!!!!

Lepas makan, kitaorang sembang2. It's really nice to be in his arm. I love his company. Really wish we never be apart. Tapi sekurang2nya aku bersyukur sebab dia sudi datang. Luruh dah rindu aku pada dia. Sungguh aku betul2 sayang dia. Aku taknak orang lain selain dia. Sungguhpun kadang2 aku ada makan hati dengan dia tapi aku paham, itu adat bercinta. Dia pun kekadang ada gak makan hati dengan perangai cengeng aku. 

Sayang, i love you with all my heart. MMMMMMMMMUAHHHHHH!!!!

No comments:

Post a Comment